Меню сайту
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Відкриті уроки Відкритий урок Мовчан Л. М. з мислення у 4 класі "Математичні задачі з логічним
навантаженням. Арифметичні
задачі.
Пропорції. Метод підбору." Тема: Розрізнення спільнокореневих слів і слів близьких за значенням.
Робота зі словниковими словами.
Мета: Поглиблювати знання учнів про істотні ознаки спільнокореневих слів. Удосконалювати вміння добирати спільнокореневі слова і виділяти в них корінь. Закріплювати знання про написання словникових слів. Розвивати пізнавальні інтереси, творче мислення учнів. Виховувати любов до рідної країни, до мови свого народу.
Хід уроку
1. Організаційний момент.
- Яка зараз пора року? ( Зима )
- А який місяць? ( Лютий )
- Що ви можете сказати про цей місяць? ( Останній місяць зими )
- Зима вирішила перевірити, чи гарно ви навчались протягом зимових місяців і дещо вам приготувала.
Давайте прочитаємо, що приготувала бабуся Зима.
З
Н Д Н В Завдання 1 - Перше завдання зими – записати каліграфічно число. - Сьогодні 11 лютого, а який сьогодні день тижня? ( Середа )
- Скільки складів у цьому слові? На який склад падає наголос?
( Се – ре – да )
2. Каліграфічна хвилинка. Се ере середа
3. Робота з підручником. - А який день іде за середою? ( Четвер )
- Хто завтра буде черговий у класі?
- Давайте виконаємо вправу 73 на ст. 34 і подивимось, хто буде чергувати в четвер в іншій школі. Правопис слів «черговий» і «чергувати» перевірите за таблицями на дошці.
4. Гра «Розшифруй слово»
Зима вирішила перевірити також ваші знання з математики. Обчисліть вираз і прочитайте слово.
Бать + кім – м + вщир – р + на = Батьківщина
- Як пишемо слово Батьківщина? Чому?
- Доберіть спільнокореневі слова до цього слова. Визначте корінь.
- ( Батьківщина, батько, батьківський, батечко )
- Як називається наша Батьківщина? ( Україна )
- Які міста України ви знаєте?
5. Робота з підручником. У вправі 74 теж ідеться про міста України. Давайте виконаємо цю вправу за зразком. Львів – львівський...
6. Фізкультхвилинка
7. Гра «Вилучи зайву літеру».
Зима переплутала букви, коли писала для вас слова. Допоможіть їй вилучити зайву літеру із слів і правильно прочитати ці слова. Вурлиця, меторо, шорфер, пастурх.
- Хто такий пастух? ( Людина, яка пасе худобу )
8. Робота з підручником.
Давайте виконаємо вправу 75 і довідаємося, як ще називають людей, які пасуть худобу.
Пастух
Пасовисько Пасти Пастушок
Чередник Вівчар Чабан - Чи є ці слова близькі за значенням? - Чи можна назвати ці слова спільнокореневими?
- Чи є у тексті спільнокореневі слова до слова пастух?
- Запишіть спільнокореневі слова, визначте корінь.
9. Робота в парах. ( За карточками )
Знади зайве слово.
1) Будова, будівельник, прибуде, будувати.
2) Білченя, білочка, білий, білоччин.
3) Лінія, лінійка, лінуватися, лінійний.
4) Сирний, сир, сирок, сирота.
5) Морський, моргати, море, приморський.
6) Косичка, коса, космос, косити.
7) Сирість, сирний, сирий, відсиріти.
8) Сова, совеня, совок, совиний.
9) Син, синок, синій, синівський.
10. Робота з підручником.
Зима попросила вас прочитати вірш із вправи 72 і пояснити, як ви розумієте виділені слова.
11. Підсумок уроку. - Чи сподобався вам урок? Чим?
12. Домашнє завдання. Зима загубила частинки великого слова. Здогадайтесь, яке це було слово. *пень* ( Пеньок, пеньочок, опеньки ) У вправі 76 відшукаєте спільнокореневі слова і випишете їх.
Рокитнянська ЗОШ І – ІІ ст. № 5
Урок з української мови,
в 2 класі
Вчитель: Мовчан Л. М. 2012 рік
Тема. Звуки і букви. Алфавіт. Розташування слів в алфавітному порядку. Робота зі словником.
Мета: закріпити і поглибити знання учнів про звуковий склад слова; розвивати уміння розпізнавати звук і букву; формувати уявлення про роль звуків у розпізнанні лексичного значення слів; повторити алфавіт; формувати вміння користуватися словником та розташову- вати слова в алфавітному порядку; розвивати вміння зв’язно вислов- люватись; виховувати наполегливість, самостійність. Обладнання: орфографічні словники; листочки для берізки; картки для групової роботи; схема „Алфавіт”; малюнок курчати; таблиця зі словами; таблиця „Алфавіт”.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Дзвінок нас покликав За парти сідати, Уважними бути, Урок починати.
2. – Сьогодні на уроці діють п’ять правил: · правило піднятої руки; · співпраця в парі, в групі; · уміння слухати; · працювати творчо; · працювати активно.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Метод „Мозковий штурм” (робота в парах).
- Із чим асоціюється у вас слово а л ф а в і т? (У кожного учня на парті лежить схема, яку потрібно заповнити.)
Алфавіт (Букви, великі, малі, голосні, приголосні, порядок, абетка, азбука ... ) ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
- Отже, сьогодні ми будемо закріплювати знання про алфавіт і почнемо вивчати новий розділ „Звуки і букви”. Ця тема для вас не нова. Планування очікуваних результатів - На дошці „росте” берізка. Навесні на дереві мають з’явитися ... (зелені листочки). На ваших партах – паперові листочки. Напишіть на них, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку, і почепіть листочки на дерево.
ІV. Сприймання та засвоєння матеріалу.
- Урок продовжим без зупинки каліграфічною хвилинкою.
1. Каліграфічна хвилинка. К к р а у ч курча ручка круча Пухнасте жовте курча сховалося під квочку.
- Назвіть службове слово; вкажіть до якої частини мови належать інші слова в реченні.
2. Спостереження за роллю звуків у розрізненні значень слів.
- Від поданих слів утворіть нові, змінюючи виділені літери. БУДЯК БУЛКА ГІРКА БУРЯК БІЛКА ДІРКА ЗІРКА
- Який висновок можна зробити?
Висновок. У слові має значення кожен звук. Заміна одного звука іншим може змінити значення слова.
3. Робота над вправою 78.
Линок – млинок, луг – плуг, кран – екран, буря – буряк, буква – буквар, база – базар.
4. Фізкультхвилинка.
5. Робота з таблицею „Алфавіт”.
- Скільки букв в українському алфавіті?
- Яка різниця між буквами і звуками?
- Назвіть кілька слів, що починаються буквою „же”.
6. Гра „Звуки і букви”.
- Як ви гадаєте, а для чого потрібний алфавіт? (За алфавітом розміщуються книжки в бібліотеці, прізвища учнів у журналі.)
7. Ознайомлення з орфографічним словником.
- А ще за алфавітом розміщені слова у словниках.
Словники є різні. Ми з вами попрацюємо з орфографічними словниками. Відшукайте слова: ..., ... .
8. Виконання вправи 83.
V. Закріплення вивченого матеріалу. Змагання (групова робота)
- Необхідно підібрати прикметники, що характеризували б берізку, на певну букву.
Слова записуйте на картках. Переможе група, яка виконає завдання швидше і добере більше слів на відповідну букву. Наприклад: А – акуратна; Б – білокора; В – весела; Г – гладенька; Д – дивна; З – зелена, золота; К – кучерява, казкова; М – молода; Н – ніжна; Р - радісна. VІ. Домашнє завдання. Виконати вправу 85, повторити алфавіт. VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Оцінювання. - Закінчити речення: · Я знаю ... · Я вмію ... · Я ціню ...
(Із берези на дошці знімається кілька листочків з очікуваннями учнів. Робляться висновки.)
|
Наш час
Пошук по сайту
Акваріум
Архів записів
Корисні посилання
Погода
Календар
Сайт існує
Теги
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||