У надзвичайно красивому, мальовничому, затишному( не чутно й справді цього надокучливого нам, місцевим жителям, гуркоту машин) місці знаходиться наша школа – Рокитнянська ЗОШ І-ІІ ст.№5. Мабуть, сама чарівна природа надихає вчителів до плідної творчої праці. Існує думка, що кожна дитина від природи наділена певним обдарованням. Завдання педагога – якнайраніше виявити, розпізнати нахили учня розвинути їх і дати поштовх до самореалізації творчої особистості Дуже приємно, що такі вчителі як Мовчан Надія Юріївна, Обідовська Ольга Миколаївна не звикли мислити стандартно. Завжди у творчому пошуку, енергійні, завзяті, працелюбні, саме вони, як ніхто інший, розуміють,що обдарованість якнайтісніше пов’язана з рівнем розвитку здібностей учня. «Дитяча обдарованість» в їхньому розумінні не означає винятковість, а це потенціал, що є майже в кожної дитини. Саме тому ці талановиті педагоги обрали для себе не простий шлях, а тернистий, на якому багато незвіданого, складного, але в той же час цікавий, багатий результатами. А що значить для педагога бачити щасливі, усміхнені очі своїх вихованців, задоволених власними успіхами? З 1 вересня 2005 року на базі Рокитнянської ЗОШ І-ІІ ст. № 5 створено експериментальний майданчик за науково-методичним проектом розвитку дитини «Росток». Навчання ведеться в «зоні найближчого розвитку дитини», тобто на високому рівні складності. Дитина з перших уроків поміщається в ситуацію, яка потребує від неї інтелектуальних зусиль, продуктивних дій. Разом з тим, високий рівень подачі матеріалу сполучається зі створенням у класі атмосфери довіри, доброзичливості, захоплення, що дозволяє по-справжньому «розкритися» і повірити у свої сили кожному учню. Мета науково-педагогічного проекту «Росток» - розвинути «вміння вчитися», яке дозволить учню у майбутньому самостійно оволодівати знаннями. Навчання стає успішним, коли учні самостійно осмислюють матеріал, творчо застосовують його в нестандартних умовах, свідомо запам’ятовують. Таким чином відбувається самовдосконалення, самовираження дитини. У курсі математики Л. Г. Петерсен використовується діяльнісний метод навчання, головна особливість якого полягає в тому, що нові математичні поняття й відношення між ними не даються в готовому вигляді. Діти «відкривають» їх самі в процесі самостійної дослідницької діяльності. Вчителі лише скеровують цю діяльність і підбивають підсумки, подаючи точне формулювання встановлених алгоритмів. Отже, учні будують «свою» математику, тому математичні поняття набувають для них особистісного значення й стають цікавими не з зовнішнього боку, а по суті.
Надія Юріївна Мовчан за програмою «Росток» працює вже 6 років. Перші 4 роки для вчительки були експериментальними: роки пошуку істини. Але результати навчальних досягнень учнів показали, що зусилля недаремні, роботу за новою програмою потрібно продовжувати. Адже цікавість, з якою учні поринули у навчання, справжня. Наша колега з великим захопленням та ентузіазмом, зустріла новину, що можна уроки української мови та читання проводити теж за програмою «Росток».
Коли учні перейшли до старшої школи, Обідовська Ольга Миколаївна продовжила працювати за цією програмою, щоб не втратити наступність. Вчитель математики викладає предмет вже 13 років, за програмою «Росток» працює 2 роки. Спочатку вагалася, а чи варто змінювати щось, адже є вже якісь певні переконання та й за роки праці накопичилось чимало матеріалів. А це що знову як кажуть: «перший раз у перший клас»? Але прислухавшись до порад старшої колеги, що була першопрохідцем у цій справі, погодилася, хоча й сумнівалася аж до перших результатів.
Результати не забарилися: діти набагато активніші, більш самостійні, допитливіші, більше проявляють бажання до вивчення нового матеріалу. Підручники, що розроблені за програмою «Росток», використовує як допоміжні. Вони досить насичені різноманітними завданнями на розвиток логічного мислення. Кількість годин збільшилась: за звичайною програмою – 4 години, а за програмою «Росток» - 6 годин. Кожен вчитель зрозуміє, як це важливо при вивченні даного предмета. В 6-ому класі в програму включено новий предмет – «Теорія ймовірностей», що теж розширює кругозір учнів. Програма « Росток» все більше й більше захоплює наших колег.
Сміленко Людмила Валентинівна, яка цього року набирає перший клас, працюватиме за цією ж програмою.