Неділя, 19.11.2017, 02:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Рокитнянська загальноосвітня школа І-ІІ ст.№5

Меню сайту
Наше опитування
Якою має бути школа, щоб хотілось у ній вчитися?
Всього відповідей: 26
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Позакласна робота

День української писемності
Розробки лінійок до тижня англійської мови в школі
Ткаченко Олена Вікторівна
учитель англійської мови
 
 
 "London Sightseeing Tour"
Видатні місця Лондона
Мета лінійки: Привити інтерес до мови, культури, країни мови, що вивчається; познайомити учнів видатними місцями Лондона; развити мовні навики монологичного повідомлення; развити естетичні смаки. Обладнання: карта Лондона , ілюстрації.
Участники: 5 хлопчиків і дівчаток.
Ведучий: Hello, ladies and gentlemen. We welcome you to London. London is one of the largest cities in the world. About seven million people live here. London is more than two thousand years old. London's most famous sights are Tower Bridge, Big Ben and the Houses of Parliament, Trafalgar Square and St. Paul's Cathedral. You'll see all these places and much more of London from our red double-decker.
2 участник: Now we are coming to Piccadilly Circus. It is the meeting point of six streets.
3 участник: We've just passed Piccadilly Circus and now we are making our way to Buckingham Palace. Look right. We are passing Hyde Park. In the park anyone can stand up and
say what they want. It is a very democratic park.
4 участник: Now we are at Buckingham Palace. It is the London home of the Queen. When the flag is flying on the top she is at home. Look, they are changing the Guard. It happens
every day at 11.30 a.m.
5 участник: We have just turned left and you can see St. James's Park- It is one of the royal parks. Here you can see pelicans and ducks. There are a lot of parks and gardens in London. In Regent's Park there is The London Zoo. It is one of the biggest zoos in the world.
6 участник: In front of you can see the Houses of Parliament and Big Ben. "The Houses of Parliament is the seat of the British government. Big Ben is one of the most famous clocks in the world. Ведучий: Our tour has finished. I hope very much that you have enjoyed this tour of London.
 Thank you and goodbye.
 
 
The Beatles.
Музична вітальня.


Мета: Познайомити учнів творчістю популярної попгрупи "Бітлз”. Активізувати познавальну діяльність учнів, расширяючи їх кругозір. Розвивати інтерес учнів до культурного надбання
Обладнання: магнітофон, набір музичних записів, портрети членів групи в підводному човні.
Звучить пісня "Yellow Submarine” у виконанні "Бітлз”.
Pupil 1: Good afternoon! Welcome to our submarine. Do you know who thought this name?
Answer: The Beatles.
Pupil 1: Right you are. Today we have a trip in our yellow submarine.
Pupil 2: Liverpool is the hometown of the Beatles.
Pupil 3: They were all born in Liverpool.
Pupil 4: The citizens of Liverpool are proud of their famous countrymen.
Pupil 2:
The Beatles Story Museum was founded by Ringo Starr in April 1984. In the Museum Halls you see the Beatles’ films, books and magazines. You can also buy different souvenirs, stamps, plates and cups with the Beatles’ portraits, or records and cassettes with their songs. You can listen to their songs here as well. I suggest you singing one of the most popular their songs "Girl”.
Pupil 3:
There were four people in this group. John Lennon is considered to be the organizer and the leader of the ensemble. He was born on the 9th of October 1940 in Liverpool. John's father, Alfred (or Fred) worked as a waiter on merchant ships. John's mother's name was Julia Stanley; she was kind and cheerful. John lived with his mother only for 18 months. His father was thought to have died at sea, so Julia re-married. This is why John was brought up by his aunt Mary, Stanley's elder sister. John called her Mimi.
Mimi was kind and clever, but very strict and sometimes sharp. She loved little John very much. her greatest wish was to give John good education. He entered an elementary school at the age of five.
John enjoyed painting. His favourite book was Alice in Wonderland. Later, he was fond of reading books by Robert Louis Stevenson and Edgar Allan Poe, or books about artists. After finishing the elementary school, John attended the Quarry Bank Grammar School for Boys. However, the teachers didn't like him because John wouldn't follow the strict rules. John wasn't a good student at his school. His mother Julia encouraged her son to pursue musical hobbies, teaching him to play the harmonica. Julia later bought a guitar for her son and John spent a lot of hours playing different melodies.
One day he had the idea to organize a band. The group was formed and called themselves The Quarry Men. The boys began playing at home and school parties, birthday parties and street holidays. John became acquainted with Paul McCartney at one of the holidays in 1956. John Lennon once said that the story of the Beatles had begun on that day when he had met Paul McCartney.
Pupil4:
James Paul McCartney was born on June 18, 1942. His mother Mary was a nurse in one of the hospitals. She was a very reserved, patient and diplomatic woman. His father James McCartney was 9 years older than his mother. He was an employer. Paul had a younger brother Michael. They were good friends. People called them twins. As a boy, Paul was patient and kind; everybody called him a diplomat.
Paul performed well at the Liverpool Institute, doing best at Latin, Greek and English Spelling. He took an active part in extracurricular activities. At school Paul found out that he was left-handed – he couldn’t write with his right hand.
The McCartney family loved music. His father often played the piano at home. Paul was 13 years old when his mother died. The boys and the father felt a terrible loss. Paul was keen on football, but music didn’t play an important part in his childhood. However, he learned to compose songs on his piano very quickly. Paul asked his father to buy him a guitar. He had to rearrange the strings on his guitar because he played with his left hand. Paul was fond of rock’n’roll and Elvis Presley. His brother Mike remembers, "When Paul took up the guitar, he forgot everything. He didn’t want to waste time even for dinner. He played everywhere even in the bathroom and in the toilet …”
Pupil 5:
Paul McCartney and John Lennon met for the first time at the church square in Vulton. Neither of them knew that they would be best friends.
One of Paul’s first ballads "And I Love Her” is devoted to his girlfriend Jane Asher. It is charming, amazing and very intimate.
Pupil 6:
McCartney joined Lennon's group The Quarry Men. The two began to compose songs together, and it was those songs that drew the people's attention to them. Their first professional concerts were in Hamburg, Germany and it was there that they perfected their sound. They had to play night after night and after two years, they had become an exciting band to watch. Lennon was always the rebel and made an impressive figure on stage. When they moved back to Liverpool, they began to play at the Cavern Club, where all the new bands were playing. They found a manager, Brian Epstein, who gave them a new "clean” image. He tried to get them a record company deal, but no one would take them on at first. Finally, the small label Parlophone released "Love Me Do”, a Lennon \ & McCartney composition.
Pupil 7:
George Harrison was born on February 12, 1943, in a big and friendly family. There were four children in the family, of which George was the youngest. His mother, Louisa, was merry and very kind. She worked as a shop-assistant. His father, Gerald Harrison, was a tall thin man. He was a bus driver.
George was a very obedient child. He helped old people and took care of animals. Unfortunately, he was often ill. During his childhood he wasn't interested in music, but he was fond of various shows. He was a very good student in school. It took him little time to do his homework due to the fact that he had a good memory. Later on he learned to sew and altered his school trousers to fashionable tight ones. He went in for track-and-field athletics, played football, swam well and liked riding bikes. When George studied at the Institute he became interested in skiffle. His idol was Lonny Donegan. Louisa bought a guitar for her son. George taught himself to play the guitar with a book. He couldn't play well at first, and his fingers got bloody. With the help of his mother he was able to learn to play the guitar. One day on his way to the Institute George met Paul McCartney on the bus. They became friends and had the same interests. Harrison played the guitar better than Paul and was invited to the group, becoming the leading guitarist.
Pupil 8:
Ringo Starr was born on July 7, 1940. His father, Richard Henry Parkin Starki, worked as a baker. His wife, Elsie Gleeve, was a waitress in a bar.
Elsie worked hard, which is why little Richard had to stay alone or at their neighbour’s. Richard was very sociable as a result. He was a very weak boy and often missed classes at school. He couldn’t read even at the age of 8, though Elsie tried her best to help her son.
He was invited to join the group in summer 1962. He was paid 25 pounds a week.
Pupil 1:
Thus, the group was formed. The Beatles changed pop music forever. From their first single "Love Me Do” in 1962, people heard something different from the usual pop of that time. Their songs seemed more musical than others and more exciting than the kind of thing most artists were recording then. The Beatles also looked nicer than anyone else. More and more people began to listen to pop music than before. A hysteria that the newspapers called "Beatlemania” swept through Britain and America. In 1964 the film "A Hard Day’s Night” was made. In this film we can see John, Paul, George and Ringo and listen to their songs.
The song "Yesterday” is the best song in the album "Help!”, which was released in 1965. It is the most popular Beatles song. "Yesterday” is a romantic ballad. What is the origin of this song? Every morning Paul sat at the piano and played his own music. The melody of "Yesterday” appeared one morning while Paul was cooking breakfast. That's why first he named the song "Scrambled eggs”. But he couldn’t think of words. Nice sad music didn’t agree with simple words. The words came after several days and they were charming.
Pupil 3: Our trip has finished. Thank you for your coming. We hope you’ve had a wonderful time with legendary English group "The Beatles” and of course you’ve learned a lot of new information about them.
Звучить пісня „Yesterday.”
 
Розробки виховних годин, конкурсів та ігор
вчитель англійської мови Ткаченко Олена Вікторівна

 


Вікторина « Чи знаєте ви Великобританію?» Дітям пропонується ряд питань. За правильну відповідь учні отримують 2 бали, за неповну – 1 бал. За неправильну – 0 балів.
Мета: перевірити ступінь інформованості учнів, їх вміння самостійно користуватися рекомендованою літературою, давати чіткі і аргументовані відповіді на питання.

I тyp —Бліцтурнір.
1 . What is the official name of the country which we call Great Britain? (The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.)
2. Name the capitals of England, Scotland, Wales and Northern Ireland. (London, Edinburgh, Cardiff and Belfast.)
3. What are the main colours of the Union Flag? (Blue, red and white.)
4. Who lived in Sherwood Forest? (Robin Hood.)
5. What is the famous airport in London? (Heathrow.)
6. Where were "The Beatles" born? (In Liverpool.)
7. What is the favourite hot drink in Britain? (Tea.)
8. What is the difference between English and Russian tea? (English — with milk, Russian — with lemon.)
9. Name the architectural masterpiece of Christopher Wren. (St Paul's Cathedral.)
10. Who was called "An Iron Lady"? (Margaret Thatcher.)

II тyp —що?де? коли?
- На слайді зображені малюнки, внизу – підсказки. Назвіть місце, подію, людину,які зображені на малюнку, з допомогою підсказки.
He and his "merry men" lived in Sherwood Forest. (Robin Hood).
His monument stands in the centre of Trafalgar Square (Horatio Nelson.)
Here many famous Englishmen are buried. (Westminster Abbey.)
The Crown jewels are kept here. (Tower.) An ideal place for sun-worshippers. (Stonehendge.)
A traditional rowing race between 2 universities. (The Oxford and Cambridge Boat Race.)
He wanted to blow up the Houses of Parliament. (Guy Fawkes.)
A famous picture house in Trafalgar Square. (The National Gallery.)
365 feet high and built by Christopher Wren. (St Paul's Cathedral.)
This lady was the queen of Great Britain in 1837 — 1911. (Queen Victoria.)
The English author known as the Queen of Crime. (Ag­atha Christie.)
The name Julius Caesar gave to Great Britain. (Albion.)

III тyp —Скорочені імена.
- На слайді запмсані повні власні імена, в другій – скорочені. З’єднайте повне ім’я із скороченим.
1. Elizabeth a. Mike
2. Thomas b. Bobby
3. William c. Pat.
4. Susan d. Tony
5. Michael e. Sue
6. Robert f. Pam
7. Patric or Patricia g. Bill
8. Anthony h. Tom
9. Pamela e. Liz

Гра веселих і кмітливих.

Мета: прививати інтерес і любов до вивчення англійскої мови, розширяти кругозір, развивати пам’ять і увагу, виховувати почуття дружби, співпраці.
Ведучий: Hello, boys and girls! We gathered here to find the most cheerful and quick–witted team. Look, we have two teams: "Girls” and "Friendly”. Now let me introduce our jury.
Здрастуйте! Ми зібрались, щоб визначити саму веселу і винахідливу команду. Перед вами дві команди: "Girls” и "Friendly”. А зараз дозвольте представити наше жури. (Представлення журі)
Our first competition is greeting. Наш перший конкурс привітання.
Команди розповідають про себе за наступним планом:
1) Name
2) Age, appearance
3) Favorite subjects
4) Hobby
5) Favorite sport
6) Favorite animals
7) Favorite meal
Ведучий:
I love learning English,
I can read,
I can write,
I can speak English, too,
I love learning English,
And what about you?
Наш наступний конкурс – розминка.
1. Кожний участник команди витягує карточку із завданням і виконує його. Йому може допомогти команда або болільники.
– Name 5 hobbies
– Name 5 sports
– Name the months of the year
– Name 5 school subjects
– Name the days of the week
– Name 5 sorts of fruit
– Tell us about your friend
– Tell us about yourself
– Say or sing the ABC
– Tell us about your family
– Name 4 seasons
– Count from 10 to 20
– Count from 1 to 10
– Name 7 animals
– Tell us what are you good at
– Name 5 things in your classroom
– Name 7 colours
2. Перевіримо, наскільки добре ви знаєте країни мови, що вивчається. Команди відповідають по черзі. Болільники можуть допомогти.
1) Які із перерахованих країн – англо–мовні:
Канада
Бразилія
США
Росія
Англія?
2) Англійською розмовляють в:
Великобританії
Франції
Австралії
Австрії
Новії Зеландії
3) Покажіть прапор Великобританії.
4) Назвіть столицу Великобританії
5) Які із цих міст знаходяться в Великобританії:
Бостон
Чикаго
Оксфорд
Лондон
Флорида
Ліверпуль?
6) Які із визначних місць знаходятся в Великобританії:
Біг Бен
Тауэр
Статуя Свободи
Білий дім
Голлівуд
Букінгемский дворець?
7) Дайте повну назву Великобританії.
Ведучий: Our third competition is for captains.
Наш третій конкурс для капітанів. Їм видані карточки зі словами. В словах перепутані букви.
Їх треба відновити і перевести на українську мову.
1)
l i s h e n g (English)
n d f r i e (friend)
k b o o (book)
2)
t a i n b r i (Britain)
a l a n i m (animal)
a c e f (face)
Ведучий: Поки капитани готуються, команди хай відпочинуть, а ми пограємо. Я показую букву, ваше завдання назвать якнайбільше слів на цю букву. Поремагає останній.
Ведучий: Наступний конкурс полягає в тому, що команда повинна розгадати кросворд, ключове слово в якому – ім’я королеви Великобританії. Перемагає та команда, яка виконає швидко і правильно. Слова в кросворд вписувати англійською.
1.Мова, якою розмовляють в Англії.
2. Столиця Великобританії.
4. Полосата чорно–біла тварина, схожа на коня.
5. Звертання до жінки в Англії.
6. Тіло (переклад на англійску).
7. Символ Англії (квітка).
8. Помилка (переклад на англійску).
9. Частина тіла, яка зараз думає.
ENGLISH
LONDON
BRITAIN
ZEBRA
LADY
BODY
ROSE
MISTAKE
HEAD
Ведущий: And the last competition is your home task, your poems. І останній конкурс – домашнє завдання. Ви повинні були вивчить вірші на англійській мові.
Журі підбиває підсумки і нагороджує переможців..
Ведучий: We finish our competition. Thank you and good–bye.


Конкурс знань з англійської мови в початкових класах

Мета: створювати позитивну мотивацію до вивчення английскої мови ; повторить і закріпить вивчений матеріал; навчить дітей бачити результати колективної діяльності.

Конкурс починається з привітання і пісні:
"Good morning, good morning, good morning to you
Good morning, good morning, I’m glad to see you.” Фонетична гімнастика: римівка:

One, one, one - little dogs, run!
Two, two, two -cats, run, too!
Three, three, three –tigers, run to me!
Four, four, four – monkeys, touch the door!
Five, five, five – please, birds, fly! Пісенний конкурс. Діти виконують пісню чи за своїм вибором, чи запропоновану учителем. Поетичний конкурс. Учні читают вірші, вивчені на протязі року.

Наприклад:

Fly, little bird, fly, I love my cat,
Fly into the blue sky! It’s warm and fat.
One, two, three, My cat is grey,
You are free. It lakes to play. «Склади діалог». Два представники із кожної команди складають діалог на заданую тему, наприклад, «Знайомство»:

Pupil 1: "Hello!”
Pupil 2: "Hi! What is your name?”
Pupil 1: "My name is Sasha. And what is your name?”
Pupil 2: "Nice to meet you, Sasha. My name is Sveta”
Pupil 1: "Nice to meet you , Sveta. How are you?”
Pupil 2 :"I’m fine thank you. And you?”
Pupil 1: "I’m ok, thanks. Good bye, Sasha!”
Pupil 2: "See you late, Sveta!” Буквенний конкурс.

1) «Встав в алфавітном порядку». По п’ять чоловік із кожної команди виходять до дошки і отримують по одній букве (одна команда отримує великі букві: A, B, C, D, E; а друга маленькі букви: a, b, c, d, e.) По команді: one, two, three! дети стають в алфавітному порядку. Перемагає команда, яка стала першою.

2) «Знайди пару». На дошкі два стобчики великих літер в алфавітному порядку (10 букв), а внизу маленькі букви, але в другому порядку. Обидві команди шикуються в шеренгу навпроти дошки і по команді учителя: "begin!” по одному учню із кожної команди подбігають до дошки, беруть маленьку букву і ставлять поряд з великою. Перемагає команда, яка розтавила букви правильно и швидко.

3) «Назви і покажи букву». Учень підходить до алфавіту і показує, названу учителем букву, а потім називає, показану учителем букву. (10 букв) Конкурс на повторення дієслів.

1) Гра "Sit!” Діти, рухаючись навколо стільців, виконують команди учителя: go, run, jump, fly, swim, count, sing, dance, write, read draw, etc. При команді: "sit!”, діти повинні сісти на стільці. Учень, який залишився без стільця, виходить із гри. Виграє та команда, участник якої залишається останнім.

2) Діти виконують команди, тільки якщо учитель перед цим каже слово: "please”. Наприклад, не просто: "Run!, a Run, please!” Виграє найбільш уважна команда. Конкурс на знання цифр (1-12). Вся команда показує цифру, названу учителем.

По одному учню із кажної команди виходять до дошки і показують, названную учителем цифру, або называють англійською, названу вчителем українською мовою. Конкурс слів.

1) Наприклад, слова по темі «животные». Іграшки лежать в непрозорому пакеті. Учень, на впомацки вгадує, яку іграшку він держить в руці, говорить: "I have a cat або It is a dog.” Потім він показує іграшку решті. Дістає іграшку до тих пір, поки непомилиться. Теж саме робить учень із другої команди. Коькість іграшок співпадає з кількістю балів.

2) Назвати якнайбільше слів на задану тему. (тварини, їжа, оджа, кольори, шкільні речі і т.д.)

3) «Хрестики – нолики». На дошкі намальований великий квадрат, поділений на 16 квадратів: 4 ряди по 4 квадрати. В кажний квадрат магнітом прикріплюють картинку зображенням всередину. Одна команда – «Хрестики», а друга «Нолики». По черзі із кажної команди діти подходять до дошки, перевертають картинку и називают слово. Якщо дитина називає картинку правильно, то її знимає, а учитель малює хрестик або нолик. Якщо предмет названий невірно, картинка повертається на попереднє месце. Виграє команда, яка набрала найбільшу кількість хрестиків чи ноликів.

4) Конкурс «Назви по пам’яті». Учитель показує і промовляє 5-6 слов: a dog, a cat, a mouse, a frog, a fox, a bear. Учень по пам’ятs повторює ці слова. «Склади роповідь по схемі». Наприклад: I have a dog. I have no cat. My dog can run and jump. My dog cannot fly. The dog is black. I like my dog. «Відгадай загадку». Дається по дві загадки кажній команді.

Наприклад:

1) I am red and I have a fine tail, I live in the forest, I like meat. (a fox)

2) I am green I can swim. I cannot jump. I like meat and fish. (a crocodile)

3) I can run. I can climb. I can catch (перевод) a mouse. (a cat).

4) I live in the river. I am not fish. I am green. What am I? (a frog).
Підраховується загальна кількість набраних балів і проголошується команда, яка перемогла.


Alice in Wonderland.
5- 6 клас

Мета: Навчальна: закріпити знання отримані на уроках. Виховна виховувати почуття колективізму, естетичне. Развиваюча: розширювати кругозір учнів по країнознавству, знань звичаїв і традицій.
Обладнання: Карта Wonderland, кубик, карточки з назвами конкурсів, магнітофон.
План заходу:
I. Організаційний момент. Приветствие игроков.
II. Competitions: Without words Proverb’s world A cap of tea My family Snowing ball Countries, countries My favourite school What is in my pocket? Letter – word.
III. Підведення підсумків. Нагородження учасників. Хід заходу:
Аліса: Where am I? Who are you?
Ведучий: Діти, де Аліса?
Ребята: You are in Wonderland, Alice. And we are your assistants.
Аліса: I understand, The Dark Queen by the help of magic brought me to Wonderland again. She wants me to stay here for ever. Now I am in Wonderland and I’ll have to travel long and hard way before I come home.
Ведучий: Don’t worry, Alice! Those children and magic Fairy will help you. Children are here, but Fairy is invisible. She will help you unwittingly. You can start, but remember – The Dark Queen will prevent you.
Аліса: Look. This is the Wonderland’s map. Let’s start.
(На полу разладена карта Країни Чудес и дорога до дому Аліси, із девяти пунктів (зупинок) з назвами завдань: Without words ––> Proverb’s world ––>A cap of tea ––> My family ––> Snowing ball ––> Countries, countries… ––> My favourite school ––> What is in my pocket? ––> Letter – word)
Аліса: I think it’s the very time to draw lots, which team is starting? Now let’s try to name your teams.

Аліса: I’ll give you tasks in English; try to answer in English too, because I don’t speak Russian.
Competition 1. Withoutwords.
Аліса: The 1st and the 2nd teams get a word which another team doesn’t know and the team must show (illustrate) it without saying a word but only by helping of hands and legs.
Ведучий: Кожна із команд отримує слово, яке інша не знає. З допомогою рук і ніг показати це слово cat / cow.
Аліса: Children, there are a lot of animals all over the world. We know their names. Let’s call them.
Competition 2. Proverb’s world (світ прислів’їв).
Аліса: The Dark Queen prevents me. She entangled all my cards with proverbs, but the magic Fairy tried to help me. She gave me the translation of these proverbs and some parts of English proverbs. You should connect two parts of proverbs with each other and with Russian translation.
Прислів’я: He laughs best who + laughs last (Добре сміється той, хто сміється останній) East or west + home is best (В гостях добре, а дома краще) All is well than + ends well (Все добре, що добре закінчується) Two hears are better + than one (Одна голова добре, а дві краще) Tastes + differ (Про смаки не спорять) He works like + lightning (Робота горить у нього в руках) Better late than + never (Краще пізно, ніж ніколи) His heart sank + into his boots (Душа пішла в пятки) There is time for + everything (Всьому свій час) An old friend is better than + two news ones (Старий друг лкраще нових двох) A friend in need is a + friend indeed (Друзі пізнаються в біді)
Competition 3. A cap of tea.
Аліса: The 1st and the 2nd teams tell me the words on the subjects of food, fruit, vegetable and drink. If the team gives a right answer, it will have an opportunity to open one letter of Alice’s favourite food.

Аліса: Boys and girls, what do you want to eat? And what do you like?
Аліса: We know a song about sausages. Let’s remember it. Sing a song, please!
Five fat sausages (are) sitting in a pan,
Five fat sausages (are) sitting in a pan.
Sizzle, sizzle, sizzle.
One goes BANG!
Four fat sausages (are) sitting in a pan!
Four fat sausages (are) sitting in a pan!
Four fat sausages (are) sitting in a pan!
Sizzle, sizzle, sizzle! One goes BANG!
Three fat sausages (are) sitting in a pan!

Two fat sausages (are) sitting in a pan!

One fat sausages (are) sitting in a pan!

No fat sausages (are) sitting in a pan!
Competition 4. My family
Алиса: I miss my parents very much. If your want to help me to meet them soon, you should solve the crossword.
КРОСВОРД
Competition 5. Snowing ball
Аліса: The Dark Queen sends cold winter in Wonderland. Let’s play a game called «The snowing ball». I’ll give you two words. You must find as much as possible words disclosing these words.
(по схемі: This is a room – This is a big room – This is my big a room и т.д.)
Слова для команд: tree/ flower.
Competition 6. Countries, countries… (країни..країни…)
Аліса: The 1st and the 2nd teams receive cards with letters. Help me, please, make up the country’s name.

Аліса: Children, this is a glade. Let’s stop here for some minutes. You see there are many flours here.
Аліса: Every one of you have a favourite colour. My favourite colour is red. What is your favourite colour? Answer my question, please.
Competition 7. What is in my pocket? (Что в моем кармане?)
Ведущий: The Dark Queen enchanted Alice. Unfortunately, she can say nothing, only "yes” or "no”. But there is a subject which can break her charms. It’s in Alice’s pocket now. Guess!
Відповідь: chocolate.
Competition 9. Letter – word
Аліса: I have 10 letters. Could you help me to make up as much as possible words?
d, r, o, a, c, u, y, l, n, s, i.
Алиса: Dear friends! Thank you for your helping. Owing to you now I am free, so I want to give you a little present.


AN ABC PARTY



Мета: - систематизувати знання дітей по пройденому матеріалу
Форма проведення: урок - змагання
Обладнання: 26 карточок з буквами і картинками; аудиозаписи; емблеми команд; раздатковий матеріал; 2 шкільні дошки доски; предметні малюнки.
Підготовчий етап: пісня "The ABC". Хід проведення:
Teacher: -Good afternoon, dear boys, girls, parents and teachers!
Children: - Good afternoon!
Teacher: - Dear children! Today we are going to have an interesting lesson-competition. These are our judges. They will give marks for every task. Your answers should be right, loud, expressive, and artistic. Good luck!
Teacher: - You may sit down, children! Now I'd like to see if all the letters of the English alphabet are here.
- You are welcome, letters!
1. A A is for Apples and Apple-trees
You can see apples on apple-trees.
2. B B is for Books and for Bookcase.
I have many books in my bookcase.
3. C C is for Cat. My cat is grey,
And with me it likes to play.
4. D D is for Dog and for Doggy.
I have a dog, not a doggy.
5. E E is for Eight and for Eleven.
How much is eight and eleven?
6. F F is for Flowers: red and blue,
White and yellow and rosy, too.
7. G G is for Girl, and also for Garden.
I see a girl going to the garden.
8. H H is for Hand. I have two hands.
This is the way I clap my hands.
9. I I is for I. I'm a boy, and I'm ten.
I like to play with my brother Ben.
10.J J is for Jam. This is apple jam.
Jimmy likes it, and so does Sam.
11.K K is for Kite. Kate has a kite.
It is little, and it is white.
12.L L is for Letter. This letter is for me.
It is from my sister, as you can see.
13.M M is for May and for May Day
For March and for Mother's day.
14.N N is for Nine, Ninety and Ninety-Nine.
Children, how much is Ninety and nine?
15.O O is for One. One and two is three.
Three little cats are in a tree.
16.P P is for Pencils. With them I draw:
A red pen, a green tree and a blue door.
17.Q Q is for Questions: How are you?
How old are you? And How do you do?
18.R R is for Red. Many things are red.
What can be red? Do you know, Fred?
19.S S is for Street. This is my street.
I have many trees in my street.
20.T T is for Tick and for Tock.
"Tick-tock", - says the clock.
21.U U is for Under, but not for At.
"I'm under the tree", says Pat.
22.V V is in five and also in seven.
It is in twelve and eleven.
23.W W is for Winter, when it is cold.
But I like winter and I like cold.
24.X X is in Six. Let's count up to six!
One, two, three, four, five, six!
25.Y Y is for Yard where children play.
They play in the yard every day.
26.Z Z is for the Zoo. Let's go to the Zoo.
I like go to the Zoo. And you?
Teacher: - Now, let's sing the song "The ABC"
Children:
A B C D E F G
H I G K L M N O P
Q R S T U V W
Q R S T U V W
X Y Z X Y Z
Now I know the alphabet.
(Класи діляться на команди по жетонам A і B. Чия команда справляєтся с заданням швидше- отримує по одному балу. Команда, яка набрала найбільшу кількість балів - переможець).
Teacher: - Please sit down and let me see if you know the ABC. (Далее проводятся три конкурса на знание алфавита. - Look at this ABC and say what letters are missing.
V A Z P N U
W Q I C F L Y K D
T G J E M B S O (Key: H, R, X)
Teacher: Thank you. Judges, will you show your marks, please? Thank you.
2. - Put these words in the ABC order! (name, red, apple, cat, street, big, tree, white, lamp, green) (marks)
3. - Please write letters missing one! (2 children: 1 - A, C, E...; 2 - B, D, F:) (marks)
Teacher: - Good, I see you know the ABC and now let's play the game "Taking steps" (із кожної команди викликається 1 учасник, який стає до лінії (START). Далі розкреслені 10 ліній на ширині 1 кроку. Я показую учасникам слово і прошу "Spell the word, please". Якщо учень правильно назвав слово, робить крок вперед. Виграє та команда, яка швидше дойде до фініша. I II
NAME FACE
BIG SIX
NINE FIVE
HAND BLACK
STREET TREE
PEN BED
ROSE NOSE
DOG BOX
BUS CUP


Teacher: - Well done. You know how to spell. But can you read?. We"ll see it in a moment. Please solve puzzles and read your sentences. (Командам даються фрази. Виграє та команда, яка швидше розшифрує їх.) MY
DO
GI
SB
LA
CK


(marks)
Teacher: - I see that you can read, but can you answer my questions?
Children: - Yes, we can.
Teacher: (Участники отвечают на вопросы типа - Is it a cat? - Yes, it is./ - No, it isn't.
What is it? - It's a horse.
(по 6 картинок для каждой команды)
Teacher: - That's good. Now I'd like to know how you remember words. Перпред вами головоломка. Тут заховані назви тварин. Ваше завдання - знайти їх і розшифрувати. За правильно прочитане і перекладене слово – отримуєте 1 бал.
- Good luck! PETDESROH
VBXVFHKLS
FHJMDGTRA
AEVWOSARM
WEFIGICDC
WAOKTULPO
PEXCTPSSQ
ELTIAIKCA
EAIHFGKOS
HAGCNEHCD
SYUDXVBKF


( Marks)
Teacher: - Well, children. I see you know the ABC, words, can read, spell, answer my questions. Good for you!
(Підведення підсумків і нагородження учасників.) 

 

 
Ліній ка до Дня української писемності
 
 
Слово вчителя
Із здобуттям Україною незалежності одним із найважливіших зав­дань, що постало перед державою, було створення всебічних умов для роз­витку і утвердження української мови як державної. Указом Президента Ук­раїни 1997 року було встановлено День української писемності та мови, який відзначається 9 листопада. Це свято спрямоване на підтримку рідної мови, привернення уваги світового українства до проблем української мови, її вивчення та розвитку, пропаганди і популяризації, та водночас демон­стра­цію її краси й багатства, літературної довершеності. Це свято гуртує усіх нас на шляху відродження духовності, зміцнення державності, формування гро­ма­дянського світогляду. Адже кожен народ відбувся лише тоді, коли усвідомив себе у рідному слові.
Святкування Дня української писемності та мови 9 листопада не випад­кове, адже саме цього дня православна церква вшановує пам’ять Пре­по­добного Нестора-літописця (бл.1050-1114). Він у сімнадцять років прий­шов у Києво-Печерську лавру послушником. Молитвою юний подвижник невдовзі перевершив найвидатніших старців. Головним його пос­лухом у монастирі була книжкова справа, яка стала змістом життя Нестора.
Виступи учнів
1. "Повість минулих літ” Нестора-літописця – це перша пам’ятка Київ­ської Русі, в якій історія держави показана на широкому тлі світових подій. Цей твір був і залишається найвидатнішою пам’яткою літописання. Всі наступні літописці лише переписували уривки з праць преподобного Нестора, наслідуючи його, але перевершити так і не змогли. Тому Нестора-літописця можна по праву вважати батьком не лише вітчизняної історії, але й словесності. Він працював до останнього дня свого земного життя. Мощі свя­того покояться у Ближніх печерах Києво-Печерської лаври. Українською Пра­вославною церквою встановлений орден "Преподобного Нестора-літо­пис­ця”.
2. Мова – одна з головних ознак нації, вона забезпечує єдність функ­ціо­нування і розвитку етносу у просторовому і часовому вимірах. 3. Мова - могутній дар животворчої й невичерпної скарбниці, з якої ми черпаємо уявлення про світ, свою родину й увесь свій край. До скарбниці рідного слова кожне покоління привносить коштовності глибоких сердечних порухів, історичні події, вірування та погляди. Українська мова змістом, багатством, глибиною й різноманітністю переживань, відбитих у ній, красою й мелодійністю посідає одне з перших місць серед мов народів світу. Саме вона підтримує свідомість національної єдності українського народу, любов до Батьківщини й пошану до себе.
 Виступи учнів
1. Мово моя українська,
Батьківська, материнська,
Я знаю тебе не вивчену —
Просту, домашню, звичну,
Не з-за морів покликану,
Не з словників насмикану.
Ти у мені із кореня,
Полем мені наговорена,
Дзвоном коси прокована,
В чистій воді смакована,
Болем очей продивлена,
Смутком багать продимлена,
З хлібом у душу всмоктана,
В поті людськім намокнута,
З кров’ю моєю змішана
І аж до скону залишена
В серці моїм. Ти звеш сюди
Добрих людей до бесіди
2. Мова — як сонце ясне
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
Мова — то чиста криниця,
Де б’є, мов сльоза, джерело,
Мова — це наша світлиця,
Вона — як добірне зерно. 3.В землі віки лежала мова
І врешті вибилась на світ.
О мово, ночі колискова!
Прийми мій радісний привіт.
Навік пройшла пора безславна...
Цвіти і сяй, моя державна...(Олександр Олесь i
4. Слова летять у душу, як лебідки,
О Боже, це неждане щастя звідки?!
Чи ненькою дароване, весною, Мова кожного народу
неповторна і — своя;
в ній гримлять громи в негоду,
в тиші — трелі солов’я.
На своїй природній мові
і потоки гомонять;
зелен-клени у діброві
по-кленовому шумлять.
Солов’їну, барвінкову,
колосисту — на віки —
українську рідну мову
в дар мені дали батьки.
Берегти її, плекати
буду всюди й повсякчас, —
бо ж єдина — так, як мати, —
мова в кожного із нас! Чи сивих предків піснею дзвінкою? (І. Редчиць)
Слово для привітання надається директору школи.



 
Наш час
Пошук по сайту
Акваріум
Корисні посилання
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Сайт існує
Теги
Форма входу

Copyright MyCorp © 2017